Proč vás nenaučíme PPC (a další informace k podzimnímu běhu)

Proč vás nenaučíme PPC (a další informace k podzimnímu běhu)

Uzávěrka přihlášek do podzimního běhu iCollege je už za čtrnáct dní, 31. července 2017. Takže je správná chvíle jednak vám připomenout, že byste se měli přihlásit a jednak vysvětlit, čím se lišíme od ostatních, v čem je zásadní výhoda studia u nás. Vzdělávacích institucí a kursů pro podnikatele je dnes hodně, mnohé z nich kvalitní. Čím se lišíme? Jak o vzdělání pro podnikání uvažujeme?

O tom, co se u nás učí, si můžete přečíst jednak ve vznikajícím rozvrhu hodin, jednak v komentáři k již ukončenému jarnímu běhu. Každý výukový den bude i na podzim rozdělen do tří částí: hlavní téma dopoledne, vedlejší téma a návštěva hosta odpoledne. Hlavní témata budou vesměs stejná jako na jaře, tedy: Nástroje, nápady, finance, lidé, zákazník, prodej, růst a „ty“ (neboli sebezdokonalování). Z vedlejších témat něco zachováme (internet věcí, fintech, e-shopy…) něco přidáme. Hosty obměníme podle aktuálních možností tak, aby nabídka byla co nejatraktivnější.

Teď bych ale rád vysvětlil, jak témata vybíráme, jak uvažujeme o celé struktuře výuky. Leccos jsem k tomu už řekl na začátku jarního běhu, ale stojí to za nový výklad, protože právě v tom je základní myšlenka celé iCollege.

Náš výběr témat je podřízen pravidlu: naučte se to, v čem jste nezastupitelní. To, co musíte umět, protože to za vás nemůže udělat nikdo jiný.

Proč nemáme například kurs PPC marketingu? Pro každé internetové podnikání je to přece důležitá věc. Ano, je; ale než se ji učit, uděláte lépe, když si PPC kampaň u někoho koupíte na klíč. Je to specializovaná dovednost, kterou nejlépe ovládá ten, kdo se jí věnuje výlučně. A je to činnost, kterou lze snadno delegovat, tedy popsat v pojmech vstupu, rozpočtu a výstupu. Dokonce i když PPC ovládáte, bude většinou lépe si je nedělat sami. Od toho totiž ve své firmě či živnosti nejste, na to je vašeho času škoda! Jste tam od toho, abyste se zabývali právě těmi činnostmi, v nichž jste nenahraditelní.

A které to jsou? Uveďme si pár příkladů.

  • Výběr a řízení lidí. ANO. Tím určujete atmosféru, firemní kulturu, stupnici hodnot. Nelze delegovat.
  • Vedení účetnictví. NE. Ani nápad! Svěřte profesionálům, a to včetně daňových záležitostí. Dohlédněte, zda mají licenci daňového poradce a pojištění odpovědnosti.
  • Čtení účetnictví a řízení financí. ANO. To je vaše palubní deska.
  • Vývoj aplikací. Pravděpodobně NE – nemáte čas na to, abyste programovali. Pokud však je software vaším hlavním produktem, pak je v pořádku, když se na jeho vývoji podílíte z pozice interního zadavatele, mluvíte do jeho funkcionality, uživatelského rozhraní atd. Nepište ale kód! I kdybyste byli nejlepším programátorem/programátorkou své firmy, snažte se z této práce postupně vyvázat, jinak vám ujede vlak někde jinde.
  • Písemné vyjadřování. ANO. Skoro všechno, čím dnes komunikujeme – web, maily, chat, nabídky, ceníky – má písemnou podobu. Vyjadřovat se textem přesně, výstižně a přesvědčivě patří k základním dovednostem každého dnešního člověka , nejen podnikatele.
  • Vystupování na veřejnosti. ANO. Samozřejmě. A nejde jen o prezentace v PowerPointu.
  • Znalost prodejních technik. ANO. A to i v případě, že máte specialisty – obchodníky, což byste s růstem firmy rozhodně mít měli. Ale prodávat musí umět – do jisté míry – každý, kdo ve firmě je. Šéf jako první.
  • Výběr dodavatelů pro všechny činnosti, na něž zní odpověď „ne“: ANO.

Dalo by se toho vyjmenovat mnohem víc, ale jistě je již jasnější, jak uvažujeme. Co můžete svěřit externím dodavatelům, to jim svěřte. Vyplatí se to! I tak vám zbude práce dost a dost. A bude to přesně ta práce, kterou byste měli dělat.

Ne nutně ta, kterou byste chtěli dělat, na to pozor. Je naprosto běžné, že máte chuť se ve svém vlastním byznysu zabývat něčím podružným. To je past, která může být naprosto smrtonosná! Je potřeba ji včas rozpoznat a vyhnout se jí. Což mimo jiné znamená, že velmi často budete dělat věci, do nichž se vám nechce. Protože právě to je a bude vaše práce, když chcete pracovat sami na sebe – jako zakladatel firmy, jako freelancer, jako samostatně uvažující člověk.

A o tom vás chceme v iCollege naučit co nejvíc. Přihlaste se ještě dnes a sami uvidíte.

Photo by SpaceX on Unsplash

Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt
090318_20atodd-diemer-220621